انتخابات

وزیر کشور از امتناع دولت عربستان سعودی در استقرار صندوق‌های انتخابات و رأی‌گیری از حجاج ایرانی خبر داد و گفت: اگر این مشکل رفه نشود از روش و راهکار دیگری منوط بر پذبرش شوای نگهبان استفاده می‌کنیم.

وزیر کشور خبر داد؛ کارشکنی عربستان در رأی‌گیری از حجاج ایرانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشبه جلسه هیئت دولت در خصوص آخرین تمهیدات برای برگزاری انتخابات با اشاره به پیش‌بینین بیش از 300 شعبه اخذ رأی در خارج از کشور، اظهار داشت: با وجود حضور شمار زیادی از حجاج ایرانی در عربستان سعودی در روز انتخابات اما حکومت این کشور از پذیرش استقرار شعب اخذ رأی و صندوق‌های انتخاباتی در این کشور برای ر|دی دادن حجاج ایرانی خودداری کرده است.

احمد وحیدی بدون اشاره به دلیل این اقدام عربستان افزود: امیدواریم در مدت باقی مانده رضایت مسوولان این کشور را کسب کنیم و خواست جدی ما از عربستان این است که همکاری لازم را با ماداشته باشند.

وی گفت: البته ما در صورت عدم همکاری عربستان راه جایگزین هم (برای اخذ رأی از حجاج) داریم منوط بر اینکه با شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مشکل دیگر ما مربوط به کشور کاناداست زیرا بسیاری از هموطنان ما در این کشور زندگی می کنند و با وجود اینکه کانادا مدعی حقوق بشر است تاکنون نپذیرفته است که انتخابات آنجا برگزار شود اما در باقی موارد وزارت امور خارجه طبق مسولیت‌های خود اقدامات داخلی را انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر اجرایی همه پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی ایمن و سالم  انجام شده ، اضافه کرد:طبق پیش‌بینی‌های ما امیدواریم همانطور که شاهد امنیت در برگزاری انتخابات مجلس بودیم در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: امروز روز آخر تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و از روز پنجشنبه تبلیغات در فضای عمومی و فضای مجازی ممنوع است و نامزدهای ریاست جمهوری باید اخلاق انتخاباتی را تا آخرین مرحله رعایت کنند. و ستادها مراقبت کنند از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنند زیرا نظارت خواهد شد .

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ارزیابی‌های دولت از میزان مشارکت با تأکید بر اهمیت این موضوع، گفت:  امیدواریم روز جمعه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم، البته نظرسنجی‌ها مختلف است و بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم.

وی همچنین درباره زمان اعلام نتایج گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می کنیم در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنیم.

وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین درباره تاینکه تخلف انتخاباتی تا این لحظه گزارش شده است یا نه؟ با بیان اینکه وزارت کشور تا کنون با این موضوع با اغماض برخورد کرده است، گفت: تا کنون تخلف جدی از سوی نامزدها نداشتیم و تنها گزارش‌هایی از ستادها دریافت کردیم که در این موارد نیز با اغماض برخورد داشتیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.